Plastika: Plastikako Mintegia Lehen Hezkuntzan

2000-07-01
 
 

Sarrera

Arte Hezkuntzaren arloaren ezaugarriak
- Musika-plastika-dramatizazioaren arteko eztabaida.
- Ikastetxetako benetako egoeraren aurrean, bi aukera:
+ Integrazioa.
+ Egoera aldatu arte, behin-behineko konponbide estrategiko baten proposamena, artea ardatz dugularik.

Arte plastikoen erabilgarritasuna Lehen Hezkuntzan

- Adierazpen plastikotik eta fitxetatik urrun. Marrazkigintza librearen porrota.
- Arte Hezkuntzaren garrantzia adimenaren eta izaeraren garapenean.
- Irudigintzarako ikuspegi berri eta aberats baten aukera: artea eta kultura bisuala.

Ekoizpenetik eta azterketa formaletik harantzago

Hezkuntzarako ondorio didaktikoak Lehen Hezkuntzan
- Orain arteko plastikaren tratamendua ekoizpenean oinarrituta.
- Azterketa eta interpretazioa gehitzearen beharra.
- Arte ekoizpena Lehen Hezkuntzan:
+ Aniztasunaren beharra (komikiak, irudigintza, abstrakzioa…).
+ Arte ekoizpena arazo estetikoen konponbide bezala.
- Arte interpretazioa:
+ Ikuspegi historikotik eta azterketa formaletik harantzago.
+ Artearen ulermena ikerketa proiektu gisa.
+ Artearen ulermenaren proiektuen balio globalizatzailea.

Artearen ulermenerako baliabideak

- Parsons-en atalak estrategia gisa.
- Elkarrizketa arte ulermenerako baliabide bezala.
- Ekoizpena ulermenerako baliabide bezala.

Ondorioak

Metodologiaren oinarriak:
- Saio teoriko bakoitzean hizlariak bere emanaldia adibide praktikoen azalpenarekin jantziko du.
- Saio praktikoetan edo tailerretan teoria arloan azaldutakoa praktikara eramaterakoan sortzen dituen arazoei aurre egiten jardungo gara.